Na auto: tažné a vše k nim

Auto se využívá dneska už nejrůznějšími způsoby. Kromě přepravy osob s ním občas nemálo lidí vyrazí na dovolenou, na služební cesty, nebo za sportem. Pak už ale bývá obyčejně zapotřebí auto ještě vybavit nějakým doplňkem, které umožní pobrat více věcí, nebo konkrétní specifické věci, jako jsou jízdní kola. Velkou předností jsou auta s tažnými zařízeními. Jsou poměrně vzácná, alespoň u ojetin, u nových aut si člověk může výbavu nadiktovat. Pokud byste auto s tažným zařízením chtěli kupovat, dejte si u ojetin pozor na auta s tažným a nechte si je zkontrolovat mechanikem. Mohou být strhaná od tahání přívěsů nebo jiných těžkých břemen, říká se to především o autech z Německa.

Tažné je ale vynikající věc, právě pro možnost něco za auto zapřáhnout, jen je potřeba mít na to také adekvátní sílu motoru, pokud byste například chtěli jezdit také s karavanem nebo těžkým přívěsem.

Mnohem častěji ale spíš využijete nosiče kol na tažné zařízení, protože s koly dnes na dovolenou nebo výlety jezdí velká spousta lidí. Obecně panuje názor, že varianta převozu jízdních kol na tažném zařízen je ta nejvhodnější. Kola totiž netrčí tolik, jako když jsou na střeše, takže se s nimi lépe jede, nezvedá se tolik spotřeba, kola jsou umístěná pevně u sebe. Pouze je potřeba druhá poznávací značka k namontování na nosič a přenastavení zadních světel, také se s koly na nosiči nedostanete do kufru. Ale jsou to detaily.
Jinak totiž existují ještě také nosiče kol, které se zachytávají na zadní dveře. Je to takový kompromis. Kola pak sice víc trčí dovrchu, ale ne zase tolik jako na střeše, a nezakrývají SPZku ani zadní světla. Není to ale zatím tolik rozšířené. Pořád vedou střešní nosiče kol a případně ty na tažné. Záleží hodně také na tom, jestli něco z toho už primárně na autě máte. Málokomu se totiž chce vrážet nemalé peníze do montáže tažného zařízení, když má na střeše nosič, a ty má z výroby mnohem více aut.