Vyhřívaná čelní skla

Mirror

Současná auta jsou už poměrně našlapaná elektronikou, která z nich dělá relativně bezpečný, komfortní dopravní prostředek. Teď v zimě nejspíš každý řidič dobře zná zamlžená, namrazená okna, přes která není vůbec nic vidět. Některá nová auta jsou ale už vybavená výhřevem předních oken. Funguje vlastně stejně, jako výhřev zadních skel, v kterých jsou podélně umístěny tmavé pruhy, jimiž proudí do skla teplo a rozmrazuje ho. Oříškem ale je, jak stejný patent zakomponovat do čelního skla. Jsou v něm zabudované podobné proužky, ovšem průhledné, takže konzistence skla je zachována. Výhled není pro řidiče nijak zkompromitovaný. Přesto jsou ale vyhřívaná čelní skla ještě poměrně raritou, i když hodně přispívají k bezpečnosti jízdy. Pokud řidič přes čelní sklo nic nevidí, není to úplně ideální. Nejběžnější jsou u Fordu Mondea novějších modelů, alespoň šest let starých. I u některých dalších aut jsou ale vyhřívaná přední skla k vidění. Je ale potřeba taky vědět, že vyhřívaná přední skla jsou o hodně dražší, čemuž by měla odpovídat také pojistka – přesněji připojištění čelního skla. Pokud by se stalo, že vám na sklo skočí za jízdy kamínek a sklo se rozbije, pojistka vám nové vyhřívané sklo pokryje, jinak byste museli připlácet, nebo koupit nové bez výhřevu.