Chození po horách je nejen příjemné, ale spálíte mnoho kalorií

 

Pokud nejste právě sportovní typ, ale stejně byste rádi v zimě pracovali na své postavě, zkuste treking. Zlepšíte si kondici i obranyschopnost organismu a báječně se při tom hubne. Prostě hotový zázrak za minimum peněz!

Naučte se správně chodit

Chození po horách zvládne každý intuitivně, pokud se ale chcete vyvarovat přetažení i možných úrazů, je dobré dodržovat několik jednoduchých pravidel. Přeci jen se jedná o zdolávání náročnějšího terénu, než jak je tomu u běžných procházek. Během několika prvních výletů si je rychle osvojíte.

Cesta v horách bývá kamenitá, nerovná a nestabilní, doporučuje se proto chodit širší stopou – tedy vytáčet nohy trochu do strany. Získáte tak větší stabilitu a chůze bude jistější. Došlapujte a odrážejte se celou plochou chodidla a váhu vždy přenášejte pozvolna.

Při výstupu do kopce dělejte spíš menší kroky, abyste kolena zbytečně nezatěžovali, a postupujte v mírném předklonu. Stejně tak z kopce je ideální pomalá chůze složená spíše z menších kroků, v případě strmého sestupu se doporučuje jít stranou nebo klikatě stranou (serpentinou). Výlet tak bude sice delší co do času i vzdálenosti, půjde se vám ale pohodlněji, protože není nutné tolik brzdit.

Nahoře i dole, mějte s sebou hole

Pohyb vám mohou usnadnit trekingové hole, které šetří vaše síly a pomáhají udržovat rovnováhu. Většina z nich má nastavitelnou výšku, takže si je můžete přizpůsobit podle svého. Jejich součástí bývá i tzv. antishock systém, který tlumí nárazy při kontaktu se zemí a zabraňuje následnému přenosu do kloubního aparátu, takže je chůze s hůlkami pohodlnější. Při došlápnutí mějte vždy alespoň jednu hůlku zabodnutou v zemi, tak získáte větší oporu a v případě škobrtnutí udržíte snadněji rovnováhu.

Přirozená cesta ke štíhlejší postavě

Na chození po horách najdete mnoho kladů. Pobýváte na čerstvém vzduchu, takže vaše plíce jásají, pohybujete se přirozeným způsobem, takže se vaše tělo formuje do požadovaných tvarů a k tomu ta nádherná krajina všude kolem – kdo by odolal?

Stejně jako u jiných sportů, výrazné změny na váze očekávejte až v horizontu týdnů a měsíců. Po první procházce nemá smysl měřit obvod pasu, ale pokud u výletů do hor vytrváte, spálíte přebytečné kalorie bez větší námahy.

Dokonce i běhání může mít na hubnutí menší vliv, než jak je tomu u chůze. Pomalý běh má srovnatelný energetický výdej jako chůze a pokud chodíte rychleji, zhubnete dokonce ještě víc, než kolik byste spálili při běhu. A o chození po horách to platí dvojnásob.

Pohodlnou obuv na cesty i kvalitní tekingové hůlky najdete v obchodě www.domishsport.cz.